Μανώλης Χιώτης: η Ευφυΐα! Ταχύτητα-Μελωδικότητα! και ο θαυμαστής.. Jimi Hendrix

Jimi Hendrix / Manolis Chiotis
..Σύμφωνα με τη Μαίρη Λίντα, την τότε τραγουδίστρια που τον συνόδευε, όταν παίζανε μουσική στα club της Αμερικής (Δεκ.'60) τους επισκεπτόταν πολύ συχνά ο Jimi Hendrix..
«Πάντα καθόταν κοντά στο πάλκο ώστε να ξεχωρίζει καλύτερα τα πατήματα του Χιώτη πάνω στο μπουζούκι. Δεν πίστευε ότι ένας άνθρωπος μπορούσε να έχει αυτή την εκπληκτική ταχύτητα αλλά και απίστευτη μελωδικότητα σε ένα ακουστικό όργανο. Ο Χιώτης μιλούσε μαζί του πάντα όταν επισκεπτόταν το club καθώς θέλανε να ανταλλάξουνε απόψεις για τα πατήματα πάνω στις χορδές..»


Μανώλης Χιώτης - ταχύτητα και πειραματισμοί..!!!


Ο Χιώτης - η Ευφυΐα..!!!

Ο ίδιος ο Μάρκος Βαμβακάρης, ο δάσκαλος όλων, είχε πει για το Χιώτη: 
«Τον άτιμο, το πρωί του δείχναμε το τραγούδι και το βράδυ ερχόταν να μας δείξει πώς να το παίξουμε καλύτερα!».

«Τέτοιο μουσικό φαινόμενο γεννιέται κάθε 100 χρόνια».
Μ. Θεοδωράκης


Χιώτης

.. Ο Μ. Χιώτης γύρω στο 1955-'56 πήγε στην Αμερική όπου δούλεψε ως κιθαρίστας σε μαγαζιά. Εκεί άκουσε και άλλα είδη μουσικής όπως Μπλούζ, Τζάζ, Αφρο- Κουβανέζικη Λάτιν. Οι επιρροές κυρίως από Λάτιν μουσική είναι εμφανέστατες σε αρκετά τραγούδια του, ενώ και στα μαγαζιά που δούλεψε μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, η ορχήστρα του περιείχε πνευστά-κρουστά και όχι μόνο έγχορδα όπως οι ορχήστρες της εποχής στην Ελλάδα.. Πειραματισμοί τέτοιοι δεν γίνονται ούτε σήμερα διότι είναι πολύ δύσκολο να δέσεις όλα αυτά τα "παράταιρα" μουσικά όργανα..

Χιώτης, ασύλληπτες σε ταχύτητα εκτελέσεις με κιθάρα και μπουζούκι, αυτός και ο καλός του φίλος και συνεργάτης Δημήτρης Στεργιου η' "Μπέμπης", ο Λεμονόπουλος, ο Σπόρος, ο Τσιμπιδης..


- Ήταν ο πρώτος που έφτιαξε λαϊκές ορχήστρες με λάτιν όργανα (πνευστά, κρουστά κτλ..) Περίφημο παράδειγμα το τραγούδι του «Περασμένες μου αγάπες». Μια εκπληκτική ρούμπα με το πιο εντυπωσιακό σόλο που έχει παιχτεί ποτέ σε έγχορδο. Με τρελές ταχύτητες και με απίστευτα δεξιοτεχνικά γυρίσματα..!!!!
Ο Μανώλης Χιώτης με την Μ. Λιντα και την μοντερνα ορχηστρα του!. Απο την ταινία "Σχολή για σωφερίνες" (Ο Βέγγος σωφεράντζα) το 1964.
- Το τετράχορδο μπουζούκι το επινόησε ώστε να πιάνει ακόρντα κιθάρας. Η τεχνική του ήταν καθαρά κιθαριστική, εξού και τα απίστευτα σόλα του στα τραγούδια που έγραφε. Τα τραγούδια του, επίσης, είχαν αναμφισβήτητες επιρροές από τη λάτιν μουσική, γι’ αυτό και τα περισσότερα, ειδικά από τη δεκαετία του ’50 και μετά, ήταν ρούμπες και σάμπες. Εμφανείς οι επιρροές του σε ρυθμούς και κλίμακες..!!!




"..Στην περιοδεία του στην Αμερική είναι που θα μπει στα αυτιά του περίφημου μουσικού (νέος τοτε) και δεξιοτέχνη της κιθάρας Τζίμι Χέντριξ, ο οποίος θα τον θεωρήσει έκτοτε ως τον καλύτερο σολίστα εγχόρδου. Η ταχύτητα και οι αυτοσχεδιασμοί του Χιώτη ήταν πράγματι το κάτι άλλο, με το τραγούδι του «Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ» να βρίσκεται στο προσωπικό μουσικό αρχείο του Χέντριξ μετά τον θάνατό του.. - Ο Χέντριξ στα πρωτα του βηματα ακουσε και γνωρίστηκε με τον Χιώτη πιθανότατα στο Σικάγο η' Ν.Υ, όταν και έπαιξαν σε διπλανά μαγαζιά, ('65 με '66) με τον Τζίμι, λένε ότι να αναφωνεί έπειτα από ρεσιτάλ: «Ο Χιώτης είναι ο μεγαλύτερος σολίστας του κόσμου».."


Χιώτης 1961


* περισσοτερα για τον Χιώτη εδώ ..
--> Μανωλης Χιωτης "Ο αρχοντορεμπέτης" <--

*BINTEO / MOYΣIKH..
-->>  playlist Hiotis Solo & Songs *


Μανώλης Χιώτης 1963 - '64



Μανώλης Χιώτης (1960)