Βασίλης Τσιτσάνης 'Βλαχος' 18 Ιανουαρίου (1915 - 1984)

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ...στον 'Βλάχο' που έπαιζε 'αλλιώτικα'..
Tsitsanis Vasilis
Γεννήθηκε: Τρίκαλα Θεσσαλίας, 18 Ιανουαρίου 1915 
Πέθανε: Λονδίνο, 18 Ιανουαρίου 1984

Σημαντικότερος συνθέτης και φυσιογνωμία του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού!..
Στιχουργούς, οργανοπαίχτης, Τραγουδιστης, Ρεμπετης!


Γιάννης Δέδες, Τάκης Καλλέργης, Βασίλης Τσιτσάνης, Ευαγγελία Μαργαρώνη, την εποχή της ηχογράφησης του «Μπλόκου» (16-1-1978).

Ο Β. Τσιτσάνης - "Τσίλας" η' "Βλάχος", γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 18 Ιανουαρίου 1915 από Ηπειρώτες γονείς. Ο πατέρας του ήταν Γιαννιώτης και η μητέρα του από τα Ζαγόρια. Εκτός από τον Βασίλη είχαν άλλα τέσσερα παιδιά, τρία αγόρια κι ένα κορίτσι. Η αδελφή του Τερψιχόρη ηξερε πολύ καλά λαϊκή κιθάρα. Εκείνος όμως που επέδρασε αποφασιστικά στη μετέπειτα πορεία του ήταν ο μεγαλύτερος αδελφός του Χρηστος!. Ο Χρηστος Τσιτσάνης υπήρξε, ιδιαίτερα στα πριν τον πόλεμο χρόνια, φημισμένος επαγγελματίας μπουζουξής με πάρα πολλές δικές του συνθέσεις, και είναι απορίας άξιο πως δεν υπάρχουν φωνογραφημένα τραγούδια του στ’όνομά του...Οταν ο Τσιτσάνης τελείωσε το Γυμνάσιο πήγε στη Θεσσαλονίκη, όπου για ένα διάστημα εργάστηκε στο πλευρό του Χρίστου που είχε εκεί δικό του συγκρότημα (απο Παντάκης Γιώργος).
Ο πατέρας του, τσαρουχάς στο επάγγελμα, είχε ένα μαντολίνο με το οποίο έπαιζε κλέφτικα τραγούδια.. Παρότι τον συνέπαιρνε η μουσική, πρωτόπιασε το όργανο στα χέρια του μετά το θάνατο του πατέρα του το 1926 και το μετέτρεψε αυτοσχέδια σε μπουζούκι.


Θεσσαλονικη 1943 Ο Τσιτσανης (κατω αριστερα) με φιλους μαγκες αραχτοι! Με το μπουζουκι του Τσιτσανη να το κραταει ενας μαγκας φιλος του! - Στη μεση ορθιος με καπελο ο Προδρομος Τσαουσακης? (Μουταφιδης)
Στα γυμνασιακά του χρόνια άρχισε να αποκτά κάποιες γνώσεις μουσικής, μαθαίνοντας βιολί, αλλά τον κερδισε το μπουζούκι!.
Το 1935-1936 ο Τσιτσάνης επισκέφθηκε την Αθήνα. Κύριος σκοπός του ήταν να σπουδάσει Νομική. Γρήγορα τον κερδίζει η μουσική και προκειμένου να συμπληρώσει το εισόδημά του έπιανε δουλειά σε διάφορα ταβερνακια, μαγαζια .. (Το πρώτο μαγαζί λεγοταν "Μπιζέλια" στον Κολωνό)

Οι πρώτες του επιρροές είναι τα τραγούδια του Βαγγέλη Παπάζογλου και του Μάρκου Βαμβακάρη!

Ο πρώτος δίσκος του Τσιτσάνη: 
 Σύντομα γνωρίζει τον σπουδαίο αλλά αδικημένο από την Ιστορία τραγουδιστή Δημήτρη Περδικόπουλο. Ο Περδικόπουλος τον πηγαίνει στην Odeon και τον βαζει να παιξει με το μπουζουκι του ενα Καλαματιανό «Σιγά την άμαξα» με τραγούδιστη τον Δημήτρη Περδικόπουλο. Ετσι ο Τσιτσάνης κανει την 1η ηχογράφηση του με το μπουζουκι του!. Απο την αλλη πλευρα το πρώτο του τραγούδι, ένα ζειμπέκικο, το «Σ’ έναν τεκέ μπουκάρανε» είναι η πρώτη ηχογράφηση του Τσιτσάνη. Ακολουθει το «Να γιατί γυρνώ μες στην Αθήνα» με τη Σοφία Αμπατζή και το Μάρκο Βαμβακάρη!
Μαζί με τον 'Μητσο' Περδικόπουλο ο Βασίλης Τσιτσάνης έπαιξαν σε πολλά μαγαζιά της Αθήνας αλλά και στην επαρχία! 
Πολλή γρήγορα, η μαγκιά της Αθήνας μιλάει για ένα 'βλαχάκι' που παίζει καταπληκτικό μπουζούκι και τραγουδάει κάτι 'αλλιώτικα' τραγούδια.. 

Το 1938 έχει ήδη κυκλοφορήσει η «Αρχόντισσα», ακούγεται σε όλα τα γραμμόφωνα της Ελλάδας. Οι Λατέρνες και οι Ρομβίες το έχουνε πρώτο - πρώτο. Τότε μαζί με τον Περδικόπουλο για να γιορτάσουν τη μεγάλη αυτή επιτυχία πηγαίνουν στου Καλογερίδη και βγάζουν κάποιες φωτογραφίες. (Μέχρι σήμερα σώζεται μία), γράφει με μελάνι πάνω στη φωτογραφία τα ονόματα Β. Τσιτσάνης και Δ. Περδικόπουλος και την στέλνει στον αδερφό του το Χρήστο που τόσο είχε αδυναμία!. Τη φωτογραφία αυτή κάποιος από τα παιδιά του Χρήστου την κόβει με ψαλίδι στα δύο..

Μαρτυριες απο τον μπαρμπα-Δημητρη Γαλανη, όπου εζησε τα χρονια του ρεμπετικου ολους αυτους τους μεγαλους μουσικους, θυμαται:
«Βγαινοντας στην Aθηνα (o Τσιτσάνης) ηταν αδεκαρος. Μπηκε σε ενα μαγαζι που εκει δουλευε με γραμμοφωνο ο Θανασης Κομνηνος και βλεποντας εναν νεον με παλοιομπουζουκο τον πλησιασε, λεγωντας: Ρε καλοπαιδο σε τουτο μαγαζι δουλευω χρονια!. ο Τσιτσανης του ειπε: Ηρθα μολις απο επαρχια. δεν εχω ουτε να κοιμηθω ουτε να φαω.. Κανε την δουλεια σου και αν θελεις με αφηνεις.. ο Θανασης  του λεει: Εμπα!. (περνα).. Οταν αρχησε να παιζει ο κοσμος τρελαθηκε!. Εκει ο αφραγκος Τσιτσανης ειδε την Δυναμη του στο μπουζουκι οι θαμωνες δεν του εδειναν Δραχμες αλλα του κολουσαν ( Εικοσιπενταρικα ) στο κουτελο ενθουσιασμενοι!.. Αυτην την στιγμη μπηκε ο Περδικοκοπουλος!, γνωριστικε με τον Τσιτσανη και τον πηρε στο σπιτι του και βγαινανε στη γυρα μαζι.. Μετα λιγες ημερες ο Περδικοπουλος τον πηγε και γραμοφωνησε το ( Σιγα καλε την αμαξα ) που ξερτελανε ολους τους ρεμπετες!.Δ.Γ»
στοιχακια για τον θανατο του Αγαπητου μας 'Βλαχου'....

Ο Χαρος ξανα τραβηξε
Το μαυρο του δρεπανι
Κι απ τους ρεμπετες τους παλοιους
Μας πηρε τον Τσιτσανη

Δεν ξανα κουμε τις πενιες
Που εριχνε στις Τζιτζιφιες
Τραγουδια δεν ακουμε ποια
Απ τα δικα του χειλει
Γιατι ο χαρος περασε 
Και πηρε τον Βασιλη

Στο Χαραμα και στου Χειλα
και στου χοντρου του Τζιμη
μας ελεγε τραγουδια του

Δεν ξανακουμε τις πενιες
που εριχνε στις Τζιτζιφιες
Τραγουδια δεν ακουμε ποια
απ τα δικα του χειλει
Γιατι ο χαρος περασε
Και πηρε τον Βασιλη

Ολοι οι ρεμπετες του ντουνια
Πολυ τον αγαπανε
Και τα τραγουδια που αφησε
Με πονο τραγουδανε

Δεν ξανα Ακουμε τις πενιες
Που εριχνε στις Τζιτζιφιες
Τραγουδια δεν ακουμε ποια
απ τα δικα του χειλει
Γιατι ο χαρος ζηλεψε
και πηρε τον Βασιλη.....

Απο Δημητρη Γαλανη. Γεια σας!.

Την περίοδο 1937-1940 γράφει καταπληκτικά τραγούδια τα οποία ηχογραφεί με τις φωνές του Δημήτρη Περδικόπουλου, και των άλλων σπουδαίων τραγουδιστών εκείνης της εποχής Στράτου Παγιουμτζή, Μάρκου Βαμβακάρη, Στελλάκη Περπινιάδη, με τους οποίους σε πολλές ηχογραφήσεις ο Τσιτσάνης συμμετέχει σαν δεύτερη φωνή.


Ο Τσιτσάνης παίζει πάντα ο ίδιος μπουζούκι στους δίσκους του!
Περιοδικό "Το νέο λαϊκό τραγούδι" - Ιούνιος 1939. Με τους Άσσους των λαϊκών τραγουδιών: Τσιτσάνης - Μάρκος - Παπαϊωάννου - Χατζηχρήστος.
 Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής ο Τσιτσάνης έμεινε στη Θεσσαλονίκη, οπου εργάστηκε εκεί, για ένα μεγάλο διάστημα είχε και δικο του μαγαζί, το 'Ουζερί ο Τσιτσάνης', στη διασταύρωση Παύλου Μελά και Τσιμισκή, που έγινε διάσημο. Εκεί έγραψε μερικά από τα καλύτερα τραγούδια του, τα οποία ηχογραφήθηκαν μετά τη λήξη του πολέμου..
Τον Ιούλιο του 1942 παντρεύτηκε τη Ζωή Σαμαρά, από τα Γρεβενά, όντας αρραβωνιασμένοι επί 19 μήνες. Κουμπάρος ήταν ο προσωπικός φίλος του Τσιτσάνη Νικόλαος Μουσχουντής, ο οποίος ήταν και διοικητής Χωροφυλακής Θεσσαλονίκης, αλλά και θαυμαστής του έργου τού Τσιτσάνη και γενικώς του ρεμπέτικου τραγουδιού. Απέκτησε μια κόρη, τη Βικτώρια και ένα γιο, τον Κώστα.
1941-1945: Τέσσερα σκληρά χρόνια στην κατοχική Θεσσαλονίκη προετοίμαζε το σπουδαιότερο έργο της ζωής του!
Τα ηχογραφεί μετά τον πόλεμο όταν άνοιξαν ξανά τα εργοστάσια δίσκων. "Αχάριστη", "Μπαξέ τσιφλίκι", "Τα πέριξ", "Νύχτες μαγικές", "Ζητιάνος της αγάπης", "Ντερμπεντέρισσα" και βέβαια τη "Συννεφιασμένη Κυριακή"..

"Όταν έφτιαχνα ένα τραγούδι" έλεγε "ζούσα δύο ζωές". Μία όταν το έγραφα και μία όταν το έπαιζα στον κόσμο".

Λίγο μετά την Απελευθέρωση εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και αρχίζει να ηχογραφεί, το καλοκαίρι του 1947-'48 πρωτοανέβηκε σ’Αθηναϊκό πάλκο, στου «Μάριου» στις Τζιτζιφιές. Δίπλα του έγιναν ευρέως γνωστοί τραγουδιστές όπως η Σωτηρία Μπέλλου, η Ιωάννα Γεωργακοπούλου, η Μαρίκα Νίνου και ο Πρόδρομος Τσαουσάκης κ.α (1945 - 1955) "Είμαστε αλάνια", "Πήρα τη στράτα κι έρχομαι", "Χωρίσαμε ένα δειλινό", "Τρελός τσιγγάνος", "Πέφτουν της βροχής οι στάλες", "Όμορφη Θεσσαλονίκη", "Αντιλαλούνε τα βουνά", "Κάνε λιγάκι υπομονή", "Φάμπρικες", "Πέφτεις σε λάθη", "Καβουράκια", "Κάθε βράδυ λυπημένη", "Ξημερώνει και βραδιάζει", "Έλα όπως είσαι", είναι μερικά μόνο από τα τραγούδια του γι' αυτή την περίοδο.. 
"Στου Μαριου" Σπυρος Ευσταθιου, Τσιτσανης, Στρατος Παγιουμτζης, Παπαϊωάννου, κ.α.
1948 Βασίλης Τσιτσάνης, Νίκος Τουρκάκης,  Στέλιος Κερομύτης  Κώστας Καπλάνης. Πίσω, ο Κώστας Ρούκουνας (κιθάρα), ο Σπύρος Περιστέρης (πιάνο) και ο Ζαχαρίας Κασιμάτης (κιθάρα)
"Στου Τζιμη του χονδρου"

Τσιτσάνης, Μπέλου, Τουρκάκης, Περιστέρης (πιάνο) και Κασιμάτης (όρθιος) και Κερομυτης δεξια αραχτος!
 "Στου Τζιμη του χονδρου"
Πάλκο δεκ.'50 με τους: Τσιτσάνης, Γ. Μανισαλης (μπουζούκι) Γ. Σαλασιδης (κιθάρα) Σ. Περιστερης (πιάνο) κ.α - Μπροστα μια παρεα χορεύει! 
ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ , Β. ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ & ΣΤ. ΚΗΡΟΜΥΤΗΣ 

1952 Β. Τσιτσανης - Αννα Χρυσαφη - Γ. Παπαιωαννου - Στο βιολί ο Λουκάς Καρμανιόλας, σύζυγος της Ευαγγελίας Μαργαρώνη στο πιάνο!

Συγκρότημα Τσιτσανη, με  Ανεστο "Γυφτο", Σαλασιδη κ.α 

Τραγούδια του ερμηνεύουν ο Καζαντζίδης, ο Μπιθικώτσης, ο Γαβαλάς, ο Αγγελόπουλος, Δημήτρης Ευσταθίου, Φώτης Πολυμέρης, Μαίρη Λίντα, Τάκης Μπίνης, Μαρίκα Νίνου, Σταύρος Τζουανάκος, η Κ. Γκρέυ, η Πόλυ Πάνου, η Χαρούλα Λαμπράκη, ο Σταμάτης Κόκοτας.. και όλοι οι μεγαλοι λαϊκοί τραγουδιστές! κι από κάποιο σημείο και κάτω, κατ' εξοχήν ο ίδιος!. 
Απ' αυτά ν' αναφέρουμε ενδεικτικά : "Ίσως αύριο (1958), "Τα λιμάνια" (1962), "Τα ξένα χέρια"(1962), "Μείνε αγάπη μου κοντά μου"(1962), "Κορίτσι μου όλα για σένα"(1967), "Απόψε στις ακρογιαλιές"(1968), "Κάποιο αλάνι"(1968), "Της Γερακίνας γιός"(1975),"Δηλητήριο στη φλέβα"(1979). 
Τα επόμενα χρόνια ο Τσιτσάνης γνώρισε ευρύτατη αποδοχή. Ειδικά μετά την πτώση της Χούντας είχε ξεκινήσει και συναυλίες σε στάδια και ανοιχτά θέατρα/ανοιχτούς χώρους, κάτι που συνέβαινε πρώτη φορά για λαϊκά τραγούδια. Η τελευταία του δημόσια εμφάνιση σε ανοιχτό χώρο ήταν σε τιμητική εκδήλωση του Δήμου Νίκαιας, σε συνεργασία του δημάρχου Στέλιου Λογοθέτη με τον Μίκη Θεοδωράκη για τη διοργάνωση του πρώτου πολιτιστικού καλοκαιριού στην Ελλάδα.

Τσιτσανης, Ροζα Εσκεναζυ, Αγαπιος Τομπουλης, Μαρικα Νινου, Μάλλον στην Τουρκια. 

1953(;).. Λαϊκό πάλκο, με το συγκρότημα Β. Τσιτσάνη!. Με τους: τέρμα αριστερά στο μπουζουκι ο Γιώργος Μανισαλής "Κοριος", τέρμα δεξια στο μπουζουκι ο Λευτέρης Τσαγκάρης "Λευτεράκης". Πίσω: Περιστερης πιανο, Μεταξας ακορντεον και Βαγιας βιολι. *Η νεαρά που χορεύει, είναι Μαίρη Λίντα!. Την ίδια χρονιά γίνεται και η πρώτη συνεργασία της Μ. Λίντα με τον Β. Τσιτσάνη στους δίσκους, με το τραγούδι "Παίξτε μπουζούκια παίξτε βιολιά".


1953-'54 Στο κέντρο «Φαληρικόν», του Γιώργου Μαργωμένου (απο κάτω αριστερά) Γ. Σαλασιδης, Β. Τσιτσανης, Μ.Νινου,Γ. Μανισαλης, Λ. Τσαγκαρης, στο πιάνο ο Σπύρος Περιστέρης!
Στο "Φαληρικον" - πάλκο με δυνατά μπουζούκια!! (Δεκ.'60)
 Βασίλης Τσιτσάνης, Γιάννης Καραμπεσίνης, Γ. Παπαϊωάννου
(Στο πιάνο η Ευαγγελία Μαργαρώνη) Τραγουδιστριες: Πολυ Πανου και Κ. Γκρευ(?) 

Κατά τον μουσικολόγο Λάμπρο Λιάβα, ο Τσιτσάνης, «έβγαλε το λαϊκό τραγούδι από τα όρια του περιθωρίου, όπου το είχαν τάξει τα αντικοινωνικά και ανατολίτικα στοιχεία του, για να το εντάξει στην καινούργια κοινωνική πραγματικότητα της μεταπολεμικής Ελλάδος. Καθιέρωσε νέο ύφος παιξίματος και τραγουδιού με τον εξευρωπαϊσμό-συγκερασμό των κλιμάκων, αρμονίες με δεύτερες και τρίτες φωνές, εμπλουτισμένη ενορχήστρωση και καινοτομίες στην ποιητική δομή, όπου για πρώτη φορά το λαϊκό τραγούδι απoμακρύνθηκε από τις παραδοσιακές φόρμες του δίστιχου επισημοποιώντας το ρόλο του ρεφρέν»  
Τού 1956 

Έφυγε στις 18 Ιανουαρίου 1984 στο Λονδίνο, όπου βρισκόταν για εγχείρηση, και κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Μέχρι και 24 μέρες πριν, εμφανιζόταν κανονικά σε κέντρο και δούλευε καινούργια τραγούδια.. 

Ο Γιάννης Παπαϊωάννου για τον 
Βασίλη Τσιτσάνη:
«Τσιτσάνης και Παπαϊωάννου 
είναι σφραγίδα, σήμα κατατεθέν τόσα χρόνια. Είμαστε μαζί, χωρίσαμε, πάλι μαζί, ξαναχωρίσαμε... Για πολύ 
καιρό θα ‘μαστε μαζί, μέχρι να 
κατεβώ από το πάλκο. Βασιλιάδες 
πάντα εμείς στις Τζιτζιφιές, όπως και 
τώρα. Όποιος έρχεται να μας 
ακούσει, έρχεται στην ιστορία της 
λαϊκής μουσικής...»
Παπαϊωάννου & Τσιτσάνης 
Ο Τσιτσάνης στο πλευρό του Α.Ο.ΤΡΙΚΑΛΑ
26 Μαρτίου 1967 Γήπεδο Καραΐσκάκη / Ολυμπιακός - ΑΟΤ
NEW YORK - N.Y - U.S.A (1969)
Κεντρο: Grecian Cave (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΠΗΛΙΑ)
 Β. ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ με τον Κωστα Μουρτο στο μπουζουκι. 

* Το 1969 ο Τσιτσάνης φεύγει για τετράμηνη περιοδεία σε Αμερική και Καναδά!.

ΛΑΪΚΌ ΠΑΛΚΟ (από αριστερά) Ρούλα Καλάκη, Τ. Κουλούρης(Βιολί), Β. Τσιτσάνης, Βούλα Γεωργούτη, Ευαγγελία Μαργαρώνη(πιάνο), Μανώλης Αγγελόπουλος, Αννούλα Βασιλείου, Β. Περπινιάδης, Γ.Κοινούσης(ακορντεόν), Βουλα Γκικα, Κώστας Μούρτος (μπουζούκι) ..
Ο Γιάννης Παπαϊωάννου δημιούργησε το δικό του μαγαζί στις Τζιτζιφιές, την "Φαληριώτισσα" - Στην φωτο παρέα με τον Τσιτσανη, την γυναίκα του και φίλους!!
"Γιάννης Παπαϊωάννου-Βασίλης Τσιτσάνης.. θρύλοι του ρεμπέτικου"
ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ - ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ - ΚΑΖΑΤΖΙΔΗΣ
ΜΕΓΑΘΉΡΙΑ !!!

1981 κεντρο διασκεδασεως ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ (εντος σκοπευτηριου Καισαριανης) ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ - ΜΠΕΛΛΟΥ ..κ.α - μπουζουκι: Διαμαντής Πανάρετος (ο Διαμαντής Πανάρετος εχει πει 1η εκτελεση το "Ειμ' αητός χωρίς φτερά") 
Το 1980 με πρωτοβουλία της UNESCO ηχογραφείται ένας διπλός δίσκος με τίτλο "Χάραμα" - έτσι λεγόταν το μαγαζί στο οποίο ο Τσιτσάνης εμφανιζόταν τα τελευταία 14 χρόνια της καριέρας του και της ζωής του. Σ' αυτό το δίσκο παίζει μια σειρά από κλασικά του τραγούδια αλλά και πολλά αυτοσχεδιαστικά κομμάτια στο μπουζούκι. *ΑΚΟΥΣΕ... 
*(μια αυθεντική ηχογράφηση με τα τρία παραδοσιακά όργανα, Μπουζούκι, Κιθάρα και Μπαγλαμά, εγγραφή ζωντανή χωρίς PLAYBACK και REMIXING, όπως τον παλιό καλό καιρό!!! .. Η ηχογράφηση άρχισε μετά το τέλος του προγράμματος στο "Χάραμα" , όταν έφυγε και ο τελευταίος πελάτης και τα γκαρσόνια, μαζεύτηκαν στην κουζίνα του μαγαζιού, ο Τσιτσάνης με το παλιό του μπουζούκι- όχι το ηλεκτρικό- ο Γιάννης Δεδές με την κιθάρα, ο Μ. Μαλλίδης μπαγλαμά και η Ελένη Γεράνη .. Η ηχογράφηση άρχισε με πολύ κέφι , χωρίς καμιά σχεδόν διακοπή, χωρίς καμιά επανάληψη, μια κι έξω !!!
Τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια της σταδιοδρομίας του και της ζωής του,  εμφανιζότανε στο Χάραμα (στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής)
'' Χάραμα '' '70ς..
Απόψε το μπουζούκι σου
 θα στο μαλαματώσω
Ρίξε την πιο γλυκιά πενιά!..
κι αν πάθεις και καμιά ζημιά, Τσιτσάνη μου!, 
εγώ θα την πληρώσω..

Τσιτσάνης και Μπιθικώτσης
Η Συνάντηση δύο θρύλων 
Κατά τη διάρκεια της μακροχρόνιας καριέρας του ο Β.Τσιτσάνης συνεργάστηκε στο πάλκο και στη δισκογραφία με πολλούς και σπουδαίους ερμηνευτές του λαικού τραγουδιού. Ωστόσο, ξεχωριστή θέση στη δισκογραφία του Τσιτσάνη κατέχει η συνεργασία του με τον καλο του φιλο Γρηγόρη Μπιθικώτση!. 
 H συνεργασία τους ξεκίνησε το 1956, όταν ο Μπιθικώτσης θέλησε να ηχογραφήσει τα δυο τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, από την ταινία “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο” “Γαρύφαλλο στ’ αυτί” και “Είμαι άντρας”. Όταν λοιπόν ζήτησε από τον Χατζιδάκι την άδειά του για να τα ξανατραγουδήσει, ο συνθέτης δέχτηκε με την προϋπόθεση να παίξει μπουζούκι ο Τσιτσάνης. Όπως και έγινε με μεγάλη επιτυχία…

Λίγο μετά ο Μπιθικώτσης θα ηχογραφήσει και το “Μ’ έβαλες στο μαυρο πίνακα” το πρώτο της συνεργασίας του με τον Τσιτσάνη. Ακολουθεί το “Σ’ όλα τα στέκια θα μπουκάρω” με την Καίτη Γκρέυ και τους Μπιθικώτση και Αντώνη Κλειδωνιάρη στις β’φωνές, ενώ την ίδια χρονιά ο Μπιθικώτσης σιγοντάρει την Καίτη Γκρέυ στο τσιφτετέλι “Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου” το οποίο λίγο μετά θα το ηχογραφήσει και ο ίδιος συνοδευόμενος από τον Νίκο Καλλέργη. Εκτός όμως από τα καινούργια τους τραγούδια Τσιτσάνης και Μπιθικώτσης, οι οποίοι στην προσωπική τους ζωή ήταν και κουμπάροι, στα πλαίσια της συνεργασίας τους ηχογράφησαν στη δεκαετία του ’60 σε β' εκτέλεση και τα παρακάτω τραγούδια:
1) Η δροσούλα (Γ.Μπιθικώτσης-Β.Τσιτσάνης) (1960)
2) Στα Τρίκαλα στα δυο στενά (Γ.Μπιθικώτσης-Β.Τσιτσάνης) (1960)
3) Mες στην πολλή σκοτούρα μου (1961)
4) Δώδεκα η ώρα θα' ρθω βρε Μαριώ (Γ.Μπιθικώτσης-Β.Τσιτσάνης) (1961)
5) Ότι κι αν πω δεν σε ξεχνώ (Γ.Μπιθικώτσης-Β.Γκίκα) (1962)

Εκείνη την εποχή ηχογραφούν και τρία τραγούδια άλλων δημιουργών. Το 1960 το "Το χρήμα δεν το λογαριάζω" του Μανώλη Χιώτη και το 1961 τα "Η άμαξα μες στη βροχή" των Απόστολου Χατζηχρήστου-Χαράλαμπου Βασιλειάδη και "Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά" του Μάρκου Βαμβακάρη, με τις χαρακτηριστικές προσφωνήσεις στην αρχή της δεύτερης εισαγωγής:

-Μπιθικώτσης: “Γεια σου Τσιτσάνη με τη γλυκιά σου την πενιά!”

-Tσιτσάνης: “Γεια σου Γρηγόρη μου!”

Στη σειρά των επανεκτελέσεων των τραγουδιών του σε δίσκους 45 στροφών extended play (μεγαλύτερης διάρκειας δηλαδή), στις αρχές της δεκαετίας του ’60, ο Τσιτσάνης ξαναγράφει με τον Μπιθικώτση αρκετά από τα παλαιότερά του τραγούδια. Όλες αυτές οι εγγραφές (πλην του τραγουδιού “Τρικαλινή τσαχπίνα” που θα βρει θέση το 1986 στη συλλογή που ανέφερα παραπάνω) εντάχθηκαν αργότερα στον “θρυλικό” μεγάλο δίσκο με τον τίτλο "Τσιτσάνης" και το εξώφυλλο με τα κλειδιά.

Στην πρώτη ηχογράφηση που κάνει ο Τσιτσάνης γι ’αυτή τη σειρά των δίσκων στις 7 Δεκεμβρίου του 1960, o ίδιος παίζει μπαγλαμά, ενώ μπουζούκι παίζει ο Μανώλης Χιώτης. Εκεί ο Μπιθικώτσης τραγουδά:
1) Μπαξέ Τσιφλίκι (Γ.Μπιθικώτσης Β. Τσιτσάνης)
2) Αθηναίισσα (Γ. Μπιθικώτσης - Β. Τσιτσάνης)
3) Χωρίσαμε ένα δειλινό (Γ. Μπιθικώτσης - Κ. Θύμη)
4) Ντερμπεντέρισσα (Γ. Μπιθικώτσης - Β. Τσιτσάνης)

 Στις 5 Δεκεμβρίου 1961, ο Τσιτσάνης γράφει το δεύτερο extended 45άρι με τους Κώστα Παπαδόπουλο και Λάκη Καρνέζη στα ακουστικά μπουζούκια. Οι ενορχηστρώσεις, οι διφωνίες και τριφωνίες είναι, για μία ακόμη φορά, υποδειγματικές. Εκεί ο Μπιθικώτσης συμμετέχει με τα:
1) Αντιλαλούνε τα βουνά (Π. Πάνου - Γ. Μπιθικώτσης - Β. Τσιτσάνης)
3) Όμορφη Θεσσαλονίκη (Γ. Μπιθικώτσης - Π. Πάνου - Β. Τσιτσάνης)
4) Δεν με στεφανώνεσαι (Γ. Μπιθικώτσης - Π. Πάνου - Β. Τσιτσάνης)
5) Τρικαλινή τσαχπίνα (Γ. Μπιθικώτσης - Π. Πάνου - Β. Τσιτσάνης)

To τρίτο extended 45άρι του Τσιτσάνη ηχογραφείται στις 27 Νοεμβρίου του 1962. Στην ίδια μορφή με τον δεύτερο δίσκο, μια πλευρά με ζεϊμπέκικα και μια με χασάπικα, πάλι με τα μπουζούκια του Παπαδόπουλου και του Καρνέζη να παίζουν ακουστικά και φυσικά και πάλι με τη συμμετοχή του Μπιθικώτση.
1) Πάλιωσε το σακάκι μου (Γ. Μπιθικώτσης - Β. Γκίκα)
2) Σερσέ λα φαμ (Γ. Μπιθικώτσης - Β. Γκίκα - Β. Τσιτσάνης)
2) Αραμπάς περνά (Γ. Μπιθικώτσης - Κ. Γκρέυ - Β. Τσιτσάνης)

Σε ρόλο συνθέτη αλλά και τραγουδιστή, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης γράφει λίγο πριν, στις 11 Απριλίου του 1962 (σε 45άρι extended play) οκτώ τραγούδια, έξι από τα οποία είναι δικές του συνθέσεις. Ο ίδιος αποδίδει και το τραγούδι “Ζητιάνος της αγάπης”, του Βασίλη Τσιτσάνη, Μπουζούκια παίζουν οι πανταχού παρόντες Παπαδόπουλος και Καρνέζης. Το δισκάκι επανακυκλοφορεί ολόκληρο σε cd single το 2000.

Το 1963 κυκλοφορεί ένα 45άρι extended play με 14 επιτυχίες σε στίχους του Χρήστου Κολοκοτρώνη. Ο Μπιθικώτσης με τον Μανώλη Χιώτη στο μπουζούκι και τις δεύτερες φωνές ηχογραφούν μια στροφή από το “Βόλτα στην Ελλάδα” (“Βόλο, Λάρισα, Καρδίτσα…”).

Δέκα χρόνια μετά, τo 1973, ο Μπιθικώτσης ηχογραφεί τρία τραγούδια του Τσιτσάνη στο δίσκο "Τα ωραία του Τσιτσάνη" . "Απ'τη μάνα μου διωγμένος", "Πέφτεις σε λάθη" και "Βάρκα γιαλό", ενώ στο δίσκο "Βασίλης Τσιτσάνης-Μοναδικές ερμηνείες" (ΜΒΙ 1992) υπάρχει μια μεταγενέστερη ζωντανή ηχογράφηση του "Πάλιωσε το σακάκι μου" από την αποχαιρετιστήρια συναυλία του Μπιθικώτση στο Ολυμπιακό Στάδιο το 1984. Τότε δηλώνει πως, επηρεασμένος από τον πρόσφατο χαμό του Τσιτσάνη, σταματά το τραγούδι, ενώ αναφέρει πως στην κηδεία του Τσιτσάνη, είδε και την δική του κηδεία…

Ότι και να γραφτεί για τους συντελεστές και τα τραγούδια αυτά θα είναι λίγο. Το καθαρό λαϊκό τραγούδι στις καλύτερές του στιγμές. Εν κατακλείδι πιστεύω πως η συγκεκριμένη συνεργασία ήταν από τις σπουδαιότερες που έχουν καταγραφεί και γράφτηκε με χρυσά γράμματα στις σελίδες της ιστορίας του λαϊκού μας τραγουδιού.
Πηγές:
- Η δισκογραφία του Γρηγόρη Μπιθικώτση (επιμέλεια Βαγγέλης Αρναουτάκης) από το βιβλίο «Εγώ ο Σερ» (επιμέλεια Πάνου Γεραμάνη) “Κοχλίας» 2002”
-“Τα θρυλικά extended play” (Άρθρο του γράφοντα στο περιοδικό “Όασις” Νο 6-Φεβρουάριος 2009)



1961 & '62 ο Τσιτσάνης γράφει (extended 45άρια) με τους Κώστα Παπαδόπουλο και Λάκη Καρνέζη στα ακουστικά μπουζούκια. Οι ενορχηστρώσεις, οι διφωνίες και τριφωνίες είναι, για μία ακόμη φορά, υποδειγματικές .. με βασικο ερμηνευτή τον Γρηγόρη Μπιθικώτση!. - δες φωτο - ακορντεον ο Γ. Κοινουσης.


Β. ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ Δ. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ 


Ο ΑΝΕΣΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΤΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ

Μπουζουξιδικο "Ο Περιβολας" με Ρίτα Σακελλαρίου, Βασίλης Τσιτσάνης, Καίτη Γκρέυ, Γιάννης Παπαϊωάννου, Γιώργος Μάμμος, Λουκάς Καρμανιόλας βιολί, Ευαγγελία Μαργαρώνη πιάνο..
Πόλυ Πάνου & Βασίλης Τσιτσάνης Μέσα δεκ: '50 (Ακορντεόν Γ.Κοινούσης) 



1967 *ΚΑΡΑΜΠΕΣΙΝΗΣ, ΣΑΚΚΕΛΑΡΙΟΥ, ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ, ΝΕΡΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ενα απο τα μπουζούκια του Τσιτσάνη! κατασκευη Ζοζεφ '50 με '60, καταπληκτικο οργανο, αντιγραφα του συγκεκριμενου οργανου φτιαχνονται ακομα και σημερα! Δειτε το βιντεο  Ακούστε το!

Ανεστος Αθανασιου η' "Γυφτος", Β. Τσιτσανης, 
Γ. Παπαιωαννου, Καρμανιολας βιολί.. 

με την Καιτη Γκρευ 

Το 1978 παρουσιάζει το μεγάλο δίσκο, 12 Νέες Λαϊκές Δημιουργίες, με δώδεκα πραγματικά μεγάλες επιτυχίες, που τον φέρνουν ξανά στην πρώτη θέση, καθιστώντας τον απόλυτο άρχοντα του Λαϊκού Τραγουδιού!.
"Δηλητήριο στη Φλέβα, Πριγκηπας, Μη μου τη σπάς θα γίνει σαματάς, Μπλόκος (Βγήκανε νωρίς τ' αστέρια), Λαθρέμπορας, Την αντάμωσα ένα βράδυ, Την τελευταία μου ζαριά, Αυτό το βράδυ χάνομαι, Δεν ξαναπέφτω στην αγκαλιά σου, Στη δική μου την καρδιά, Μοντέρνες μαγκίτισσες Αθηναίες, Τσάρκιτσα", είναι τα περιεχόμενα αυτού του μεγάλου δίσκου του 1978.


κέντρο "Λουξεμβουργον"
Ο 'τριχορδος' Τσιτσάνης παίζοντας τετράχορδο! και Ζαμπέτας να τον χαζεύει!.. (Κάποια βραδιά στου Ζαμπέτα και ο Τσιτσάνης ως πελάτης, ανέβηκε και στο πάλκο με το μπουζούκι του Ζαμπέτα!, για ένα τραγουδάκι-ταξιμακι!)


Mαρικα Νινου - Τσιτσανης, Τσαγγαρακης, Σαλασιδης κ.α!
Mαρικα Νινου - Τσιτσανης
Η συνεργασία της με το Βασίλη Τσιτσάνη το 1949 στο κέντρο «Τζίμης ο Χονδρός» που υπήρξε καθοριστική στη ζωή και των δύο. Η Μαρίκα Νίνου υπήρξε θρυλική μεταρεμπέτικη τραγουδίστρια με καταλυτική επίδραση στο έργο του συνθέτη. Το ντουέτο Τσιτσάνη - Νίνου κατέχει ιδιαίτερη θέση στην ιστορία του λαϊκού τραγουδιού...!! 

Μανώλης Μητσιάς με τον Βασίλη Τσιτσάνη. Αριστερά και δεξιά αντίστοιχα, οι γιοι του Μάρκου, Δομένικος και Στέλιος Βαμβακάρης. Η τραγουδίστρια είναι η Αλεξάνδρα.
Στ. Κοκοτας και Τσιτσάνης τραγουδουν. Στο μπουζούκι Γιάννης Πολυκανδριώτης, η Ρίτα Σακελλαρίου και Ρεπάνης μπαγλαμα
Φώτο από την σαιζόν 1969 / 1970 στην μπουάτ '' Χρυσά Κλειδιά '' (Πλάκα).. Ο Βασίλης Τσιτσάνης, η Ρίτα Σακελλαρίου, ο Γιάννης Πολυκανδριώτης, ο Αντώνης Ρεπάνης, στα πλήκτρα ο Βαγγέλης Κελεπούρης ..
Βασίλης Τσιτσάνης, Γιάννης Μωραίτης και η Ελένη Γεράνη σε συναυλία!. Δεκ. '70
* Στα τέλη τού 1972 και στην μουσική εκπομπή τής ΥΕΝΕΔ << Η μουσική γράφει ιστορία >>, ο παρουσιαστής της Γιώργος Παπαστεφάνου θα προσκαλέσει στο στούντιο τον Βασίλη Τσιτσάνη, για να παίξει κάποια από τα τραγούδια / σφραγίδες του στο Ελληνικό τραγούδι.. * Πίσω από τον << Τσίλα >> - (αν και δεν φαίνεται) παίζει κιθάρα ο Γιάννης Δέδες, ενώ η '' έκπληξη '' τού παρουσιαστή προς τον συνθέτη και το τηλεοπτικό κοινό τους ήταν η εμφάνιση τής Σωτηρίας Μπέλλου, η οποία εκείνη την σαιζόν έκανε '' ποδαρικό '' στο κέντρο << Χάραμα >> στην Καισαριανή, ως '' αντικαταστάτρια '' τού << Ψηλού >> Γιάννη Παπαϊωάννου, ο οποίος λίγους μήνες νωρίτερα είχε '' ταξιδέψει '' για άλλα μουσικά κέντρα - (το τραγούδι που ερμήνευσε ήταν << ο περιπλανώμενος >>).. * Βασίλης και Σωτηρία είχαν να συνεργαστούν - (και να μιλήσουν) πολλά χρόνια, αλλά από εκείνη την χρονιά - (και για αρκετά χρόνια ακόμη) θα στεγαστούν στον ίδιο χώρο, αν και πολλές φορές ο καθένας τους θα κάνει το δικό του πρόγραμμα - (χωρίς να είναι απαραίτητα ουσιαστική η παρουσία τού άλλου).. * Σκηνοθέτης τής εκπομπής ήταν ο πληθωρικός και ξεχωριστός Νίκος Μαστοράκης.
(κειμενο απο Γ. Ζγούρα)
Μία φωτογραφία πιθανότατα από το κέντρο '' Χάραμα '', στα χρόνια τής δεκαετίας τών '70ς.. * Ένα μπουκάλι '' Ντιμπλ '' μισοτελειωμένο, μία μεγάλη παρέα, αλλά ορατοί μόνον οι 2: ο '' επιβλητικά τεράστιος '' ηθοποιός - (και ανέκφραστος) Μάνος Κατράκης και ο '' πολύπλευρος '' μουσικοσυνθέτης - (και χαμογελαστός) Βασίλης Τσιτσάνης. *Απο Γεώργιος Ζγούρας.


'Ο άνθρωπος που εξευγένισε το ρεμπέτικο τραγούδι',
 έλεγε γι αυτόν ο Στελλάκης Περπινιάδης!..

Τι είπαν επώνυμοι για το έργο του:
Ο Γιάννης Τσαρούχης (που δύσκολα υμνούσε κάποιον) αποκάλεσε τον Τσιτσάνη "Θεόφιλο" της μουσικής. Σε μια συνέντευξή του είπε κάποτε:
• "Ο Τσιτσάνης είναι η μοναδική απόδειξη ότι έχουμε πολιτισμό. Οι νότες του επηρέασαν βαθιά όλους τους συνθέτες της σύγχρονης μουσικής.
• Είναι ποιητής, γιατί οι στίχοι του είναι σχεδόν όλοι δικοί του.
• Είναι τραγουδιστής, γιατί η φωνή του βγαίνει μέσα από τα βάθη της καρδιάς του.
• Είναι μέγας δεξιοτέχνης, γιατί ακόμα και οι εχθροί του το παραδέχονται.
• Είναι ο βάρδος των φτωχών, των πληγωμένων, των ερωτευμένων.
• Η ζωή του είναι συνδεδεμένη με την ιστορία του ρεμπέτικου, που μέσα απ' αυτόν έγινε αποδεκτό.
• Εχθροί και φίλοι δέχονται πως υπήρξε δεσπόζουσα φυσιογνωμία στο χώρο του λαϊκού τραγουδιού.
• Ό,τι κι αν πει κανένας για εκείνον είναι λίγο, γιατί πάνω απ' όλα μιλά το έργο του. Μιλούν τα τραγούδια του, που μας παρηγόρησαν όταν έπρεπε, που μας συνεπήραν κάποια θλιβερά δειλινά, που τα αγαπήσαμε γιατί μας συγκίνησαν".
- Ο Μίκης Θεοδοράκης τον χαρακτηρίζει "Μπετόβεν" της ελληνικής μουσικής.
- Ο Διονύσης Σαββόπουλος αμέσως μετά το θάνατο του Τσιτσάνη δήλωσε: "Νοιώθω ότι στο πρόσωπό του αποκτήσαμε τώρα έναν πρεσβευτή ανάμεσα στο λαϊκό μας τραγούδι και τον Θεό".
- Ο Γιάννης Λελάκης, στιχουργός πολλών τραγουδιών του λαϊκού δημιουργού και ερμηνευτή Απόστολου Χατζηχρήστου, είπε ότι: “ο Βασίλης Τσιτσάνης είναι το ελληνικό ακρογιάλι, το ελληνικό βουνό, ο ήλιος, τα λουλούδια, η αλήθεια, η μελαγχολία, ο πόνος, τα δάκρυα, η χαρά, η ευγένεια. Ο Τσιτσάνης είναι ο Λαός μας!”
- Ο Γιώργος Μητσάκης στην αυτοβιογραφία του λέει: "Το μπουζούκι το γνωρίσαμε από τον Μάρκο Βαμβακάρη, μάθαμε όμως να παίζουμε μπουζούκι από τον Βασίλη Τσιτσάνη. Ο Τσιτσάνης ήταν ο καλύτερος όλων. Ο Τσιτσάνης ήταν ευφυής. Μπορούσε να προβλέψει ποιος θα πάει μπροστά και ποιος όχι. Σαν οργανοπαίκτης ήταν ο καλύτερος. Σχεδόν σε όλους τους δίσκους αυτός παίζει μπουζούκι. Από τα τραγούδια του ένα με τρελαίνει, το "Παίξε Χρήστο το μπουζούκι". Ωραίο, φιλοσοφημένο, πολύ λαϊκό. Ωραίος, πολύ ωραίος στίχος".
(απο αρθρο του Σάκη Πάπιστα )
- Ο Κωστας Καπλανης ελεγε οτι: "Ο Τσιτσάνης παίζει διαφορετικά από τους άλλους μπουζουξήδες αλλά και ο ίδιος ο Τσιτσανης δεν καταλάβαινε την διαφορά!. Για μένα είναι απίστευτο, οτι ένας Τσιτσάνης δεν καταλάβαινε πως έπαιζε." (Δ.Γ)



January 18 - Tribute to VasilisTsitsanis
Vassilis Tsitsanis (18th January 1915–18th January 1984) the greatest composer, versifier and a masterly craftsman of bouzouki of the early years of Greece. 


He was born in Trikala from Inlanders. Tsarouhas, his father, had a mandoline with which he played almost exclusively thievish songs of his country. Those were the first hearings of little Vassilis along with the byzantine psalmodies which he heard in church. At the age of 11 he loses his father and only then does the mandoline fall in his hands. - which in the meantime has been converted into a bouzouki.
- During his junior-high school years he also learns violin, taking part with it in local events. The bouzouki, however, even though it isn't worthly considered in the small local society, draws his attention more. He composes his first songs at the age of 15. In the ends of 1936 he comes to Athens in order to study Law.
- He works in taverns in order to fill his income. In one of them he meets the singer Dimitri Perdikopoulo who takes him to a record company. He records for the first time in 1937, but the main part of his pre-war records is accomplished the following years. The "Arhontissa" is the most famous song he records then but with songs like "Na giati girnao", "Gia auta ta maura matia sou" and many more which are sung by Stratos Pagioumtzis, Stellakis Perpiniadis, Keromitis and Markos Vamvakaris find position in discography. With these songs Tsitsanis introduced a new form of the Popular song which interests a limited number of audience. With these songs he responses to censorship of the Metaxian dictatorship which forbids so much the songs of the rembetical marginals as the obvious eastern melodies...



"ΤΗΕ ΤSITSANIS TYPICAL ORCHESTRA" (1954) Δίσκος: PHILLIPS Ολλανδιας - extended play - (7"+10"), 45RPM (Netherlands / Philips classical series). "B. Tsitsanis with bouzoukia"

*Από την ζωντανή ηχογράφηση στην αίθουσα του «Παρνασσού» (Αθήνα) το 1954. "ΤΗΕ ΤSITSANIS TYPICAL ORCHESTRA" (1954-'55) Δίσκος: PHILLIPS Ολλανδιας - extended play - (7"+10"), 45+33RPM (Netherlands / Philips classical series). The Tsitsanis Typical Orchestra (with Marika Ninou). - Live recording at "Παρνασσός", Athens, 1954. - Ένας δίσκος που έχει κυκλοφορήσει μέχρι και σήμερα με αρκετά διαφορετικά εξώφυλλα..


+ ΒΙΝΤΕΟ / ΜΟΥΣΙΚΗ ... (Σπάνια+)

*ΣΟΛΟ ΜΙΝΟΡΕ: Το "Μινόρε του Τσιτσάνη" πασίγνωστο οργανικό κομμάτι. Το σόλο αυτό έχει κατά καιρούς ηχογραφηθεί σε 4 διαφορετικές εκτελέσεις: στην πρώτη (το 1946) ο Τσιτσάνης μπουζούκι και ο Μανώλης Χιώτης κιθάρα, στις 78 στροφές, στη δεύτερη (αυτή εδώ!) ο Τσιτσάνης μπουζουκι και ο Σπύρος Περιστέρης κιθάρα -στο τέλος "μπαίνει" και ο Ανέστος Αθανασίου- από τους Ολλανδους της Philips, ζωντανή ηχογράφηση στον "Παρνασσό". Η τρίτη είναι (δεκ.'60) σε δίσκο 45 στροφών με τον Γιαννη Δέδε στην κιθάρα και η τέταρτη, πάλι Γ.Δέδες στην κιθάρα είναι το 1980, στο δίσκο "Το χάραμα Τραγούδια και ταξίμια του Βασίλη Τσιτσάνη".


*Η Ορχήστρα "Μπουζουκιών" Βασίλη Τσιτσάνη από την περίφημη Συναυλία αλλά και συνάμα Ηχογράφηση -από τους Ολλανδους της Philips- το 1954 στην Αθήνα, στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός".
Αριστουργηματικο Ορχηστρικό (χασαποσέρβικο) του Τσιτσάνη με ταξιμια, πασίγνωστο οργανικό κομμάτι, ως: "Τα ωραία του Τσιτσάνη". Το σόλο αυτό το έχει ηχογραφήσει 2 φορές: Η πρώτη εκτέλεση κυκλοφόρησε το 1948, δίσκος 78 στροφών, Columbia (DG 6718) *Μπουζούκια: ο Β.Τσιτσάνης και ο Νίκος Φιλίππου «Τουρκάκης», κιθάρες: Κ.Καρίπης * Σ.Χρυσινης (από τις τελευταίες συμμετοχές του Κ.Καρίπη). Η δεύτερη (αυτή εδώ!) έγινε το 1954, ο Τσιτσάνης και ο Ανέστος Αθανασίου «Γύφτος» μπουζούκια, ο Γιάννης Δέδες κιθάρα. -από τους Ολλανδους της Philips-, ζωντανά στην αίθουσα «Παρνασσός».